OPLEIDING & KWALITEIT
Opleiding
Om te zorgen dat de kwaliteit van behandelen en kennis up-to-date zijn, volg ik jaarlijks diverse (bij)scholingen. Thema’s op mijn vakgebied, medische basiskennis (mbk) en onderwerpen die een interessante aanvulling zijn. Daarnaast zijn er vakinhoudelijke intervisies met collega-therapeuten, waar we kennis delen, vragen stellen en overleggen over onderwerpen die we tegenkomen in ons vak.
Opleiding |
Bijscholing en verdieping |
---|---|
2022 - 2023 Hormoonfactor & leefstijl coaching 2020 – 2021 Therapeutische vaardigheden bij Dementie 2015 – 2016 Medische basiskennis (MBK) - CPION accreditatie 2015 Oncoreflex© - reflexologie voor mensen met kanker 2009 – 2013 Reflexzonetherapie opleiding, diverse - psychosociale basiskennis (PSBK) |
2023 Hormonen en de chakra's 2023 Darmfuncties & ontstekingen (mbk) 2022 Ademhaling & emoties 2022 Ademhalingsstelsel (mbk) 2021 Covid-19: een route naar herstel met reflexologie 2021 Ons afweersysteem (mbk) 2020 Oorreflexologie bij (chronische) pijn 2020 Dementie (mbk) 2020 Reflexologie en Dementie 2020 Reflexologie voor neuropathie bij chemo 2019 Stressgerelateerde aandoeningen (mbk) 2019 Reflexologie en de biografische levensfasen 2019 Oorreflexologie: ooracupunctuur - vervolg 2018 Oorreflexologie: ooracupunctuur / ooracupressuur 2018 Omgaan met kanker 2018 Effect van chronische stress op je lijf (mbk) |
Kwaliteit
Als professioneel reflexzonetherapeut ben ik aangesloten bij de beroepsvereniging Vereniging Nederlandse Reflexzone Therapeuten (VNRT) en voldoe aan alle kwaliteitsnormen en gestelde eisen. Verder sta ik ingeschreven bij het hbo-beroepsregister RBCZ.
Hiermee voldoe ik tevens aan de kwaliteitsnormen die ziektekostenverzekeraars stellen en komen de behandelingen reflexzonetherapie geheel of gedeeltelijk in aanmerking voor vergoeding, indien je hiervoor aanvullend verzekerd bent: zie vergoeding.
Klachtenregeling
Natuurlijk hoop ik dat de therapie aan je wensen voldoet. Bij een vraag of klacht hoop ik dat je dit rechtstreeks met mij bespreekt en dat we tot een goede oplossing kunnen komen. Mochten we er samen niet uit komen, dan kun je met de klacht terecht bij onze beroepsvereniging, de VNRT. Meer informatie over de klachtenregeling vind je op de site van de VNRT.
Het klachtenrecht voor cliënten is vastgelegd in de wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg (Wkkgz). Ik ben via de beroepsvereniging VNRT aangesloten bij de erkende geschillencommissie SCAG (Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg).